Book Lovers Challenge V

Copiază un citat care te-a impresionat și comentează-l. Scrie părerea ta despre el, ce îți inspiră și de ce l-ai ales.

Unicul gând al vieții mele este el. Dacă totul ar pieri și n-ar mai rămâne decât el, eu aș continua să exist; iar dacă totul ar rămâne și el ar fi nimicit, Universul s-ar transforma într-o uriașă lume străină mie și mi s-ar părea că nu mai fac parte dintr-însa. Iubirea mea pentru el e asemenea stâncilor eterne de sub pământ: nu prilej de încântare, ci necesitate. Eu sunt El. El e mereu, mereu în mintea mea, nu ca o plăcere, așa cum nici eu nu sunt o plăcere pentru mine însămi, ci ca propria mea ființă.

Este un citat din La răscruce de vânturi, spus de Catherine, despre Heathcliff. Din toate cărțile pe care le-am citit eu, acest citat mi se pare cel mai profund, o dovadă a iubirii puternice - atât de puternică încât devine dureroasă chiar și pentru cititor. În comparație cu acest citat - nu mai spun de întreaga carte - oricare altul mi se pare superficial și lipsit de sens sau emoție.
Faptul că „el” nu este scris în modul obișnuit, ci cu literă mare, arată o comparație cu Dumnezeu - zic eu - deci un sentiment fără limite. Heathcliff este sensul vieții cuiva, ceea ce mi se pare cel mai important lucru care poate caracteriza un om. Felul în care acesta este iubit, pare ca o boală incurabilă, mortală.
Ce îmi inspiră? Durere. Multă. Știți cum e când vă e dor de cineva - de exemplu - și simțiți că vă doare tot corpul? De parcă vă apasă ceva și nu știți cum să scăpați de această senzație? Ei, exact asta îmi inspiră mie citatul. Doi oameni ca unul; ceva inseparabil. Nu știu dacă mai există o asemenea iubire în zilele noastre, dar mi-ar plăcea să o trăiască cineva, chiar și cu dramele prin care trec cele două personaje, sentimentele lor sunt neprețuite.

Postări populare