Când ”nu” este decât o invitație pentru ”da”

Zilele aste am vorbit mult cu B. și dezbăteam un subiect, sau mai bine zis un obicei, care îl întâlnim la majoritatea oamenilor. Așa că m-am gândit să scriu despre el pe blog pentru a afla și părerea altora. Acest ”obicei” constă în autodesconsiderare (dacă pot să mă exprim așa) numai pentru a scoate din gurile unora niște complimente.
În caz că nu ați înțeles nimic din exprimarea mea ”sofisticată” vă dau un exemplu (sau chiar mai multe) care sunt sigură că o să vă pară cunoscut(e):


O tipă frumoasă: Sunt așa urâtă! :(.
Prietena: Nu-i adevărat, ce n-aș da să am părul tău sau mâinile/picioarele/ numărul de kg/inteligența.. etc.
Tipa frumoasă: Da, știu :)


sau ceva mai soft:


Tipa inteligentă: N-am făcut nimic la test!
Prietena: Cum nu? Că ai zis că ai învățat..
Tipa inteligentă: Da, dar am uitat tot.
Vin testele si ia 10.


Acum presupun că ați rescunoscut specia de om care se hrănește din laude și aprecieri, iar atunci când nu le aude destul de des, le provoacă prin afirmații false și autodisprețuire. Este jalnic, cel puțin asta este părerea mea. Pe lângă faptul că mi se pare un comportament de clasa a 2-a, nu-mi explic cu ce-i poate ajuta pe unii o laudă venită în felul ăsta. Dacă o persoană, fie ea cunoscută sau nu, vrea să te admire sau să scoată în evidență o calitate a ta, cu siguranță o va face înainte să te gândești tu. Atunci când acea afirmație, cu rolul de laudă, apare după ce forțezi puțin nota, este 100% falsă, fie pentru că persoana care ti-o spune are prea mult bun simț, fie pentru că nu-și bate capul cu tine; sau, din păcate, mai sunt și cei care-i slujesc pe cei atât de ”nesiguri”.
Așa cum se întâmplă și în filmele care ne sunt servite mereu, tipa populară are întotdeauna două prietene idioate. De ce? Pentru că ele n-ar îndrăzni niciodată să n-o ridice în slăvi.
Sfatul meu? Atunci când cineva încearcă să scoată un compliment de la voi, prin metoda asta din ce în ce mai folosită, chiar dacă îi sunteți prieten sau nu, fiți pe aceeași lungime de undă cu respectivul/respectiva. În caz să sunteți prea finuți ca să-i țipați în față ”Da, așa e! Ești urâtă!” găsiți un mod mai drăgălaș de a i-o spune (gen) ”Lasă că te faci frumoasă până te măriți”. După ce vede asta, persoana în cauză o să se afle într-un șoc inimaginabil, adică tocmai i-ați spus că e urâtă?! Asta e partea funny și singura la care trebuie să ajugeți, în niciun caz să vă înjosiți și să dați impresia că aveți rolul celor două prietene idioate.

Comentarii

  1. Doamne, ce ma enerveaza astfel de specimene! Mie imi place sa le raspund "Daca tu asta crezi, cine sunt eu sa te contrazic?". Sper ca asa isi vor baga mintile in cap si vor invata ca daca tu nu ai incredere in tine insati cum sa te astepti sa aiba ceilalti? Din pacate, am observat ca e o moda din a scoate complimente prin aceasta metoda:|.

    Dee.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine aleasa poza. Be you.! Mai rar asa ceva.
    Genu` asta de autodesconsiderare il intalnesc de multi ani si sincer, am invatat sa ii ignor pentru ca mi se par oameni fara coloana vertebrala, fara caracter!
    Asta e.
    Sunt oameni si oameni !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E bine și să ignori dar câteodată unii sunt așa de ipocriți încât partea cu ignoratul de imposibilă..

      Ștergere
  3. Pe mine ma enerveaza cand spune brusc ''da, stiu'' sau ''stiu''. Daca stiai, atunci de ce naiba te mai lamentezi? *facepalm*
    Si imi vine sa-i trag o palma si persoanei care face asa ceva sa se trezeasca odata:)) (ca tot am numele blogului despre trezire:)) )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Înțeleg perfect! :)) Și eu mor când îi aud... ”știu” x_x

      Ștergere
  4. P.S: Ador noul aspect al blogului!<3

    RăspundețiȘtergere
  5. Heeey tu ! Iar ai izbucniri filozofice !! :x

    Mi-a plăcut faza cu '(gen) ”Lasă că te faci frumoasă până te măriți”' aş muri să le zic asta t******r din clasa mea când le aud că se lamentează :))

    Eh, aşa se întâmplă când să fii superficial e la modă :-?

    Anyways, încă mai aştept recenzia la AV ;;)

    Luv ya :*:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie să spun că-mi place cuvântul cenzurat. :))
      Și mă bucur că ai revenit p-aici. :x
      Mi-a fost dor de tine!! :*

      Ștergere
  6. mie mi se par ciudate complimentele :-?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare