Dragă copilă,

Încep prin a-ți spune că ai avut dreptate, cartea este într-adevăr foarte bună. Am terminat-o într-un timp șocant de scurt și asta pentru că mi-am anulat câteva întâlniri. Chiar mă bate gândul să încep căutarea celorlalte volume în librăriile de aici, sunt sigur că n-ar fi o pierdere de timp sau bani. Oricum, tu urează-mi succes - știi cum mă descurc eu când intru în magazine de orice fel sau când sunt înconjurat de mulțime. 

M-ai surprins în ultimul timp ce-i drept. Recunosc că M. m-a sunat foarte îngrijorat acum zece zile ca să mă avertizeze în legătură cu ce credea el că o să urmeze. Adevărul e că nu am putut să-l mint și să-i umplu capul cu speranțe deșarte, așa că am contribuit într-o oarecare măsură la panica lui cu îndoielile mele. Dar cum spuneam la început, m-ai surprins plăcut. Nu am detectat pic de neliniște în vocea ta în zilele ce au urmat marelui eveniment. Poate chiar ai reușit să te schimbi Ella, totuși nu-mi pun mari speranțe pentru că știi și tu.. mai rece ca apa rece, este apa caldă - îți urez succes anul viitor în caz că te vei împiedica de această experiență. Nu pot să te mint nici pe tine și să-ți spun că sunt absolut sigur de stabilitatea stării tale de acum, așa cum probabil au numit-o mulți care te cunosc, poate fi doar liniștea dinainte furtunii. Doamne ferește să am dreptate! De ce? Pentru că ne-am întoarce exact de unde am plecat; poate chiar câteva trepte mai jos.

Poate că ceea ce te face să vezi totul în ceață Ella, este chiar lipsa alegerii unei părți, unei echipe. Te pierzi ușor atunci când nu știi ce aștepți de la tine, ce vrei să faci și alături de cine vrei să călătorești. Nu spun că ar trebui să dai cu banul, doar îți sugerez să rezervi un timp de gândire asupra acestei alegeri. Am mai vorbit despre asta, iar de fiecare dată mi-am aruncat alt răspuns. Găsește-l pe cel care se repetă Ella. Acela este cel corect. Ține minte, trebuie să se repete accidental iar dacă simți miros de incertitudine, cred că ți se pare.

Azi de dimineață am avut o ședință importantă. Șanse oameni au participat - cu tot cu mine. Cinci erau în costume, cu cravată și cu tot ce le trebuia. Numai eu făceam parte din altă lume, cu alte culori și alte principii. Așa că am renunțat și m-am retras ușor când nimeni nu era atent. Am ales să caut altceva Ella. Niciodată nu e prea târziu. Iar dacă îți aduci bine aminte, eram ferm convins că mi-am găsit menirea și că nu există altceva pe lume ce aș putea face. Cred că deja știi unde vreau să ajung. Ideea e că mereu sunt mai mult de două variante. Fie ele și corcituri ale celor două variante inițiale, de undeva tot trebuie să mai răsară o posibilitate. Știu că te îndoiești de asta pentru că în momentul de față nu vezi nimic promițător, dar unele lucruri trebuie să le construiești singură dragă copilă. Să îți pui sufletul în ele și să le transformi în visul tău. Nu uita că acum nu foarte mult timp, erai pierdută pe o autostradă și tot ce exista pentru tine era linia de finish. Apoi, ai văzut că linia de finish nu este stilul tău și toate compromisurile făcute pentru ea, erau pe cale să te transforme în cineva care ai promis că nu vei fi. Dacă asta se întâmplă și acum Ella? Cu fericire sau nu, cu aripile de liliac sau fără, nu poți trece peste o banală urare crezând că vor începe să explodeze artificii și să danseze îngeri atunci când vei apăsa send. Așa să fie?

Pe un nou drum,
bătrânul

Postări populare