Bucătăria sclavilor de Kathleen Grissom

Recenzie sponsorizată de librăria online, Libris. Pentru o excursie printr-o gamă variată de cărți, alături de ultimele noutăți și oferte atrăgătoare, intrați pe site-ul lor unde veți găsi și mii de cărți în limba engleză.

„Acum câțiva ani, am restaurat împreună cu soțul meu un vechi han aflat pe pământurile unei plantații din Virginia. În vreme ce-i studiam trecutul, am dat peste o hartă pe care se afla desenat, chiar lângă casa noastră, un loc: Dealul negrilor. Neștiind povestea lui, istoricii s-au gândit doar la semnificația numelui, care nu putea fi decât una tragică. Mi-am frământat mintea cu ea luni de zile. Până la urmă, am văzut cu ochii minții o scenă la fel de limpede precum un film. Am început să scriu, iar cuvintele zburau pa hârtie. Am mers pe urmele unei fetițe albe înspăimântate, alergând pe deal în spatele mamei înnebunite... așa am început să scriu la Bucătăria sclavilor.” - Kathleen Grissom


Și foarte bine ai făcut, Kathleen Grissom! Sincer, nu mă așteptam să îndrăgesc așa de tare această carte, dar uite-mă aici, neputând să zic decât că oricine dorește o carte bună, poate să o înceapă încrezător pe aceasta. 

Eroina noastră, Lavinia, are șase ani, este de culoare albă și și-a pierdut ambii părinți. Chiar dacă dă naștere unui contrast puternic, micuța ajunge să muncească într-o bucătărie, alături de sclavi, unde este adusă chiar de Căpitan, stăpânul plantației de tutun. Fiind abia trecută printr-o traumă puternică, Lavinia este lăsată în grija lui Belle, o mulatră despre care se bănuiește că ar fi chiar amanta Căpitanului. Chiar dacă relația dintre cele două nu este cea mai fericită la început, întâmplările prin care trec le apropie și le sudează aproape ca pe o mamă și o fiică.

În urma unor evenimente neplăcute, Lavinia este acceptată în „casa cea mare”, unde locuiește alături de stăpână. Aceasta din urmă, din cauza lipsei Căpitanului și a pierderii mai multor copii, a devenit dependentă de opiu, petrecându-și majoritatea timpului dormind. Mutarea din bucătărie și apropierea ei de familie, o transforma pe Lavinia într-o femeie frumoasă și inteligentă dar aceste calități nu o scutesc de greutățile vieții. După mai multe relații eșuate, tânăra sfârșește în brațele lui Marshall, băiatul Căpitanului. Această alegere o pune într-o situație dificilă în fața „familiei” de sclavi, Lavinia încercând să găsească un echilibru între cele două lumi, fără să părăsească complet una din ele sau pe oamenii dragi ce i-au fost alături în ambele conjuncturi.

„Romanul de debut al lui Kathleen Grissom răstoarnă convențiile prozei americane de gen. El intermediază multe momente tensionate, iar josniciile pe care le descrie țin cititorul în tensiune, atent la finalul neașteptat al unei cărți ce are toate șansele să se termine fericit.” - Kirkus Reviews

Postări populare