„Unul dintre noi minte” de Karen M. McManus

Așa a fost toată viața mea. Oamenii mă văd și imediat își fac o părere bună despre mine. Odată ce ajung să mă cunoască, mă plac și mai mult.
Dacă vreodată se va afla că i-am făcut ceva lui Simon, mulți oameni mă vor urî. Dar vor exista și oameni care îmi vor găsi scuze, vor spune că poate e o poveste mai adâncă în legătură cu mine, nu doar că am fost acuzat că am luat steroizi.
Și chestia e că ar avea dreptate.

Cu siguranță „Unul dintre noi minte” nu a fost ce mă așteptam să fie - în sensul bun! Am mai citit cărți a căror acțiune implica un număr de adolescenți și o crimă sau un număr de adolescenți și un element dramatic care să le dea lumea peste cap și cam toate mi-au dat impresia că se punea prea mult accent pe partea de adolescenți și prea puțin pe elementul dramatic. Din fericire, cartea de față nu a fost una dintre acestea și m-am bucurat să văd că autoarea a reușit să pună în evidență foarte bine și partea de young adult și partea de mystery și thriller.

Personajele principale ale acestei cărți sunt Addy, fata populară, Nate, delicventul, Bronwyn, tocilara și Cooper, sportivul. Întâmplarea face ca toți patru să fie chemați la detenție, alături de Simon. Acesta din urmă este cel care se ocupă de site-ul Despre Asta, site pe care apar toate bârfele din Liceul Bayview, fapt ce nu-i oferă un număr mare de prieteni, majoritatea bârfelor publicate de el fiind genul acela care te fac să schimbi liceul sau măcar să nu mai ieși o bună perioadă din casă. Un alt detaliu despre viața lui Simon ar fi că este alergic la alune și se pare că această alergie nu este un secret. 

Ajunși la detenție, liniștea le este perturbată de un accident ce se petrece în parcarea liceului și care le captează atenția celor cinci, dar alarma pare să fie un falsă, așa că fiecare își continuă activitatea începută până când Simon își dă ochii peste cap și cade pe podea. Fiind clar efectul unei reacții alergice, cei patru tineri, alături de profesorul supraveghetor, încearcă să-l ajute. Din păcate, parcă totul a fost aranjat în așa fel încât ajutorul să ajungă mult prea târziu la Simon, lucru ce duce la moartea acestuia. 

...cinci străini ajung în clasa de detenție a școlii, iar numai patru ies de acolo în viață.

Așa cum probabil vă așteptați, moartea lui Simon este un eveniment lipsit de claritate, fiind greu de stabilit dacă totul a fost doar un simplu accident sau dacă este vorba de o crimă. Ținând cont de postările pe care le publica pe Despre Asta, nu este greu de crezut că una dintre persoanele vizate de aceste postări și-a dorit să se răzbune, cu atât mai mult cu cât Cooper, Addy, Nate și Bronwyn se întâmplă să aibă niște secrete ce urmau să ajungă publicate în viitorul apropiat, pe site-ul lui Simon (pentru că nu „doar unul dintre noi minte”, if you know what I mean). 

Vă las pe voi să descoperiți cum se mai desfășoară acțiunea în continuare, dar țin să menționez că am fost plăcut surprinsă de felul în care au evoluat personajele. Karen M. McManus a reușit să construiască patru personaje care au atât puncte tari, cât și puncte slabe, personaje care par că se completează reciproc atunci când elimină bariera care-i obligă să se respingă și personaje care par incredibil de umane. Toate acestea fac ușor de realizat legătura dintre cititor și adolescenți, empatia fiind nelipsită. Felul în care cercetările făcute asupra morții lui Simon îi unește este foarte bine capturat de autoare, fără să pară ceva forțat și fără sens. Fiecare personaj face pași mărunți pe drumul său spre acceptarea greșelilor făcute și totul pare firesc atunci când drumurile se unesc sau măcar se apropie suficient încât cei care le parcurg să știe că nu sunt siguri în călătoria lor. 

Sufocați de nenumărate acuze, Addy, Nate, Cooper și Bronwyn încearcă să participe la rezolvarea misterului legat de moartea lui Simon, dar această intenție devine greu de dus la bun sfârșit atunci când Simon este cel care reușește să le distrugă viețile chiar mort fiind. Devine și mai dificil în momentele în care toate dovezile par să-l indice pe unul dintre ei drept criminalul pe care-l caută toată lumea. 

Lectură plăcută! :)

Comentarii

Postări populare