În altă viață de Marc Levy

Rețineți un lucru din tot ce v-am povestit. Se întâmplă uneori ca două suflete să se întâlnească pentru a nu mai forma decât unul singur. Și-atunci depind pentru totdeauna unul de celălalt. Sunt de nedespărțit și se vor căuta neîncetat, din viață în viață. Dacă, în cursul unei existențe terestre, o jumătate ar ajunge să se separe de cealaltă, să rupă jurământul care le leagă, cele două suflete s-ar stinge de îndată. Unul nu-și poate continua călătoria fără celălalt.

Fiind prima mea întâlnire cu Marc Levy, nu știam la ce să mă aștept. La începutul lecturii am avut impresia că povestea nu este chiar pe gustul meu și am fost cuprinsă de o dezamăgire ușoară, dar aceasta a dispărut în timp ce curiozitatea mă îndemna să citesc mai departe. Nu știu cum ar fi fost lectura acestei cărți în cazul în care știam deja despre ce este vorba, iar interesul pentru aflarea finalului nu mai era așa crescut. M-am înțeles bine cu stilul autorului, dar nu pot să nu menționez cât de previzibile mi s-au părut unele întâmplări. Cu toate astea, mi-aș fi dorit să fie o carte mai lungă, să mă bucur de mai multe detalii și să am mai mult timp de acomodare în universul lui Marc Levy.

Prima dată facem cunoștință cu Peter. Acesta stă într-un apartament de lux, este constant deranjat de portarul băgăcios care pare să știe tot ce mișcă și este întotdeauna presat de timp. Prietenul său cel mai bun, Jonathan, este exact opusul: se împotrivește timpului și chiar îl sfidează atunci când are ocazia, încercând să își convingă și prietenul că rolul de „sclav al timpului” nu îi aduce nimic bun. În același timp, Jonathan este bine cunoscut ca unul dintre cei mai căutați experți în pictură, aceasta reprezentând prima sa iubire. A doua iubire, Anna, este femeia cu care urmează să se căsătorească în curând, idee ce nu pare să îi mai aducă vreun strop de entuziasm sau plăcere. Relația celor doi a fost una frumoasă până când societatea și-a vârât nasul și i-a convins că următorul pas absolut necesar este căsătoria, eveniment care nu face decât să aducă mult stres în viața lor și să-i îndepărteze unul de celălalt.

- Cunoștea perfect sufletul omenesc. Cea mai bună garanție că o să realizez ceea ce-și dorea cu adevărat era să mă pună să-i făgăduiesc exact contrariul.

Mânat de dorința afirmării, Peter îl invită pe Jonathan la o conferință despre pictorul său preferat, Vladimir Radskin, Jonathan urmând să  prezinte în cadrul conferinței un tablou al acestuia. Vladimir Radskin a fost un pictor rus ale cărui picturi s-au schimbat odată cu moartea soției sale. Acesta a promis să nu mai deseneze niciodată o femeie sau să mai folosească pe vreo creație a sa, culoarea roșie. Este cunoscut faptul că promisiunea aceasta a fost regăsită în toate operele sale, dar misterul se așterne atunci când vine vorba despre ultimul tablou al lui Radskin, tablou care nu a mai fost găsit și despre care nu se știe absolut nimic, dar care, așa cum anunță o persoană anonimă, urmează să apară alături de alte patru tablouri deja cunoscute, într-o expoziție dedicată pictorului rus.

Alături de Peter, Jonathan vrea să dezlege misterul tabloului cu numărul cinci, tablou care după spusele multora nici nu există. Galeria la care urmează să fie ținută expoziția, aprține Clarei, o tânără la fel de pasionată de opera lui Radskin precum Jonathan. Prietenia celor doi se dezvoltă armonios, stârnind în același timp gelozii și reușind să dezgroape prin simpla existență, păcate ale trecutului.

„În altă viață” este o carte în care timpul nu mai este așa cum îl cunoaștem noi, în care o aparentă coincidență devine piesa cea mai importantă într-un plan de răzbunare pus la cale de zeci de ani, în care singurul mod de a pune capăt suferințelor este renunțarea la iubire.

Lectură plăcută!

Recenzie sponsorizată de librăria online, Libris. Pentru o excursie printr-o gamă variată de cărți, alături de ultimele noutăți și oferte atrăgătoare, intrați pe site-ul lor unde veți găsi și mii de cărți în limba engleză.
Cartea acestei luni o puteți găsi în categoria Beletristică.

Comentarii

Postări populare