din zori

- Poate de data asta o să ia decizii mai bune.
- Sigur că da, iar eu m-am născut ieri.
- Copilă, gândește-te, nu are ce să strice. Și poate acum își dorește alte condiții, nu mai vrea să-i pice faianța în timpul dușului. Mintea oamenilor se mai schimbă. Sunt sigur că știe ce greșeli a făcut data trecută.
- Nu-ți poți imagina de câte ori am auzit cuvintele astea. Tot de atâta ori de câte mi-a fost demonstrat opusul lor. Acum înțelegi de ce sumele mari de bani n-au ce căuta în jurul meu?
- În jurul tău sau în mâinile lor?
- Nu e același lucru?
- Ai vrea să păstrezi lucrurile așa la infinit? 
- Nu. Dar nici n-aș vrea să pierd mulți bani în timp ce lucrurile rămân așa la infinit, știi ce zic?
- Imposibil să nu facă vreo îmbunătățire.
- Spui asta pentru că nu știi despre cine vorbești.
- Cu alte cuvinte, tu nu vrei banii?
- Nu.
- Și dacă pierzi o schimbare extraordinară?
- Nu se compară cu ce aș pierde dacă i-aș avea. 
- Poate doar te sperie multitudinea de posibilități pe care ți le oferă suma respectivă. 
- Frumoasă încercare.
- Adică?
- Adică nu-i nevoie să transformi toată treaba asta într-o ședință de-a noastră. Doar vorbim.
- Da, hai să vorbim despre ce s-ar întâmpla dacă ți-ar ateriza în brațe un sac cu bani.
- Unii și-ar pierde sufletul. Suflet pe care oricum îl văd rar. Crede-mă, am mai făcut parte din povestea asta, nu-i motiv de bucurie. Nu-i despre ce ești pe cale să primești, e despre ce ești pe cale să pierzi pentru ce primești. 
- Eu cred că oamenii se pot schimba. O să-ți arăt că așa e!
- Baftă cu asta! 

Postări populare