Flash-uri din sens opus de Marian Godină

Recenzie sponsorizată de librăria online, Libris. Pentru o excursie printr-o gamă variată de cărți, alături de ultimele noutăți și oferte atrăgătoare, intrați pe site-ul lor unde veți găsi și mii de cărți în limba engleză
Cartea acestei luni o puteți găsi în categoria Biografii, memorii, jurnale.

Spre surprinderea mea, eu eram pus pe un piedestal și absolut toate articolele mă prezentau pozitiv, ca fiind un polițist care a schimbat multora părerea despre această breaslă.


Deși scos din context, citatul ales sintetizează perfect părerea mea despre cartea lui Marian Godină. Nu m-am declarat niciodată o admiratoare a polițiștilor, din contră. Din punctul meu de vedere, poliția ar trebui să inspire încredere și siguranță, iar în zilele noastre aceste două cuvinte sunt mai mult antonime cu cele care descriu de fapt realitatea. Mă bucur extrem de tare că am citit această carte datorită căreia părerea mea s-a mai schimbat, adăugându-i-se un strop de speranță.

Flash-uri din sens opus” cuprinde povestiri ale polițistului Marian Godină. Din perioada liceului până în prezent, acesta ne prezintă viața sa, un tânăr care este hotărât să devină polițist pentru un singur motiv: să ajute lumea. Știu că e posibil să ridicați o sprânceană și să vă cufundați în scepticism dar întâmplările relatate dovedesc că motivul încă se păstrează. Odată ce am întors ultima pagină a cărții mi-am dat seama că mi-ar face o deosebită plăcere să-l întâlnesc pe Marian Godină și să-l felicit pentru o mulțime de lucruri. Știți genul acela de oameni rari, care nu se lasă schimbați de sistem (oricare ar fi el)? Despre asta-i vorba.

În liceu, profesoara mea de geografie, când a auzit că vreau să devin polițist, mi-a zis că e păcat de mine, că e un sistem mizerabil și corupt. I-am spus că eu nu voi fi așa niciodată și a început să râdă.
- Mariane, nici nu spun că tu te duci acolo cu gândul să faci mizerii, dar sistemul te va transforma și te va forma fără să-ți dai seama. În final, ori vei deveni ca ei, ori vei fi eliminat.

Din fericire, profesoara de geografie s-a înșelat!
Biografia lui Marian Godină nu își propune să salveze în vreun fel imaginea polițiștilor - expune cu mult umor și ironie întâmplări care te vor face să râzi singur prin casă (sau oriunde te afli). În aceeași carte găsim și capitole mai serioase unde ni se povestește despre „sistem” și despre verbul „a te orienta”. Facem cunoștință cu Mihuț, Petrică (preferatul meu), Dorel etc și aflăm cum să scăpăm de amenzile de circulație. ;)

Recomand cartea cu mare drag! 

Postări populare